X

خرید و لیست قیمت شیرسردکن نو و دست دوم

09128464653 کارشناس فروش
قیمت شیر سرد کن دست دوم

شیر سرد کن یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات لبنیاتی می باشد که کاربرد فراوانی در دامداری ها، گاوداری ها و صنعت لبنیات داشته و باعث طولانی شدن عمر شیر خواهد شد. صنایع برودتی یخچالسازان این مخزن های مخصوص نگهداری شیر را در مدل ها و گنجایش های مختلفی طراحی و تولید می کند که می توانند تا 3 روز شیر خام را نگهداری کنند. از این دستگاه ها می توانید در صنایع مختلفی اعم از دامداری ها، کارخانه های تولید بستنی و پنیرسازی، سالن های پرورش دام ها، و ایستگاه های جمع آوری شیر، لبنیاتی ها و محل عرضه شیر خام و غیر پاستوریزه استفاده کنید.

یخچال سازان
یخچال سازان

اگر قصد راه اندازی دامداری ها و دامپروری را دارید، شیرسردکن یکی از ضروری ترین و مهم ترین تجهیزاتی است که باید به خرید آن اقدام کنید. علت مهم بودن این موضوع هم به کوتاه بود عمر شیر و لبنیات بر می گردد. برای مثال عمر مفید شیرخام حداکثر 48 ساعت بوده و پس از دوشیده شدن باید در مکان خنکی نگهداری شود. شیر در زمان دوشیده شدن دارای دمای 35 درجه سانتی گراد بوده و به همین علت شرایط مناسبی برای رشد باکتری ها فراهم شده و در صورتی که شیر سرد و خنک نشود به سرعت فاسد و خراب خواهد شد. از طرف دیگر ساکن بودن شیر خام حتی در دماهای پایین می تواند منجر به خراب شدن آن شود.

دستگاه شیر سرد کن

شیر سرد کن اقساطی

شیر سردکن دستگاهی است که وظیفه خنک کردن و هم زدن شیر را بر عهده دارد و با کاهش دمای شیر خام از فاسد شدن آن جلوگیری می کند. به همین دلیل تمام دامداری ها و دامپروری ها باید به آن مجهز باشند. همانطو که می دانید کارخانجات شیر و صنایع غذایی از شیر استفاده می کنند و فرآوری شیر خام در همانجا انجام می شود. فاصله زمانی موجود تا رسیدن به مرحله فرآوری شیر و مساله دمایی شیر خام، نیاز به سرد کردن شیر خام را آشکار می سازد. شیرسرد کن به سیستم همزن نیز مجهز بوده و هم زدن شیر و به حرکت در آوردن آن، از تغییر رنگ و فساد شیر خام جلوگیری کرده و با پایین آوردن دمای شیر خام مانع از رشد باکتری های فعال موجود در شیر خام می شود. دستگاه شیر سرد کن صنعتی در ظرفیت های مختلف از حدود 200 لیتر تا چند تن توسط صنایع برودتی یخچالسازان طراحی و تولید می شود از این رو قبل از خرید شیر سرد کن به این موضوع توجه داشته باشید تا ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.

از آنجایی که شیر به طور مداوم با بدنه دستگاه در ارتباط است، به همین دلیل قبل از خرید توجه کنید که از نوع استیل باشد و در مقابل زنگ زدگی ها و پوسیدگی ها مقاوم باشد. همزن تعبیه شده در داخل مخزن نیز با توجه به سفارش مشتری می تواند از نوع پارویی و یا گیربکسی باشد. از آنجایی که همزن بیشتر کار ها را انجام می دهد، موتور نصب شده باید قدرت مورد نیاز را داشته باشد. پس از ریختن شیر خام در داخل مخزن، حداکثر 3 روز امکان نگهداری شیر وجود دارد.

ابعاد شیر سرد کن

  • شیر سردکن 200 لیتری: 115*65*65 سانتی متر
  • شیر سردکن 300 لیتری: 135*85*85 سانتی متر
  • شیر سردکن 500 لیتری: 155*100*100 سانتی متر
  • شیر سردکن 1000 لیتری: 185*120*120 سانتی متر

قیمت شیر سرد کن 300 لیتری

عملکرد شیر سرد کن چگونه است؟

به طور کلی دستگاه شیر در سیکل تبرید خود از یک کمپرسور و کندانسور بهره گرفته و دمای شیر خام را به سرعت کاهش می دهد. همزن شیر سرد کن نیز برای کار ردن به یک عملگر محرک نیاز داشته که این حرکت از طریق الکتروموتور و گیربکس شیر سرد کن تامین شده و بر روی قسمت بالایی مخزن نصب خواهد شد.

قطعات شیر سرد کن

موتور سرمایشی

صنایع برودتی یخچالسازان، شیرسردکن های خود را با توجه به سفارش مشتری با موتور های امبراکو و کلترون تولید می کند و قدرت آن ها با توجه به لبنیاتی یا دامداری بودن متفاوت است. در صورت نصب موتور مناسب علاوه بر افزایش قدرت و سرعت سرمایشی دستگاه، میزان مصرف انرژی به حداقل مقدار خود خواهد رسید.

همزن 

یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده شیر سردکن، همزن آن می باشد که در مخزن تعبیه شده و  از دو فاز شدن شیر جلوگیری می کند. قدرت این همزن از الکتروموتور تامین شده و با چرخش مداوم باعث خنک شدن یکسان همه ی شیر می گردد. همزن به کار رفته از جنس استیل ضد زنگ است. 

شیر تخلیه 

شیر تخلیه همانطور که از نامش مشخص است برای تخلیه شیر موجود در داخل مخزن تعبیه شده و بر روی بدنه ی شیر سرد کن نصب خواهد شد. این شیر تخلیه از نوع استیل است.

نمایشگر دما

نشانگر دما همانطور که از نامش مشخص است جهت نمایش دمای داخل مخزن تعبیه شده و بر روی دستگاه قرار دارد. از طریق این قطعه می توانید دمای داخل مخزن را تنظیم و کنترل کنید.

ترموستات 

این قطعه نیز وظیفه کنترل دما به صورت اتوماتیک را بر عهده دارد.

مخزن

مخزن محلی برای نگهداری شیر بوده و در گنجایش های مختلفی طراحی و تولید می شود. 

قیمت شیر سرد کن دست دوم

قیمت دستگاه شیر سرد کن

با اینکه عملکرد دستگاه شیر سرد کن چندان پیچیده و سخت نیست اما تمامی تجهیزات به کار رفته در آن وظیفه خاصی بر عهده داشته و کارکرد های متفاوت و نسبتا تخصصی دارند. در صورت خرید شیر سرد کن نو، دیگر نگرانی از بابت سلامت و کیفیت اجزای تشکیل دهنده نخواهید داشت و به خوبی از کارکرد درست آن آگاهی دارید اما در صورت خرید شیر سرد کن دست دوم، شما اطلاع چندانی از بابت جزئیات تجهیزات به کار رفته در دستگاه نخواهید داشت. از این رو قبل از خرید حتما اطلاعات و دانش لازم در خصوص جزئیات تجهیزات به کار رفته در این دستگاه را کسب کنید تا بتوانید محصولی خوب و کارآمد تهیه کنید. 

قیمت دستگاه شیر سرد کن نیز در حالت کلی به موارد و عوامل مختلفی از قبیل جنس بدنه، تعداد مخزن ها، گنجایش و نوع موتور به کار رفته بستگی دارد. برای خرید و استعلام قیمت و همچنین موجودی محصولات دست دوم با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

نکات مهم هنگام خرید شیر سردکن

خرید شیر سرد کن

  • توجه به بدنه دستگاه که از نوع استیل باشد
  • توجه به  رعایت اصول بهداشتی با توجه به استانداردهای وزارت بهداشت
  • توجه به نوع عایق بندی جداره ها و لوله های برودتی
  • در نظر گرفتن اجزا و قطعات اصلی تشکیل دهنده شیرسرد کن (بدنه، موتور، یونیت برودتی، شیر مخزن خروجی)
  • برق مصرفی (تک فاز و یا سه فاز)
  • گارانتی و خدمات پس از فروش


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید